Owen Scott سابقه‌ای 25 ساله در زمینه بازاریابی و مشاوره بازاریابی دارد. Owen امروز در کلاس بازاریابی استراتژیک دکتر موریش سخنران مدعو بود که انصافا از صحبتهایش لذت بردم و رازهای یک مشاور خوب را بیان کرد.

او در ابتدا با بیوگرافی خودش شروع کرد و اینکه اصلا سابقه‌ای و مدرک آکادمیکی در بازاریابی ندارد و مدرک دانشگاهیش "پژوهش عملیاتی" است. پس از تحصیل وارد صنعت آی تی شده و تا کنون نیز در این صنعت فعال است. نکته مهم صحبتهایش این بود که یک مشاور بازاریابی باید به دو مساله توجه کند اول: Problem و دوم: Product. می گفت شناخت تکنیکی محصول برای یک مشاور اهمیت بالای ندارد ولی شناخت مشکل شرکت مشتری در درجه اول اهمیت است. او تقریبا تمام زمان کاریش را صرف یافتن مشکلات مشتریانش کرده و با استفاده از ارتباطات فردی و کاری  این مشکلات را یافته و رهنمودهای لازم را ارائه داده است. او در این سالها به هفت راز پی برده است:

  1. Sharp: برای مشاور خوب بودن لازم است یک صنعت را، حتی یک شهر را و یک بازار را انتخاب کنید و مشاوره بدهید. نظرش این بود که اول بودن مثلا در کرایست‌چرچ بهتر از بیستم بودن در نیوزیلند است.
  2. Sensitive: نسبت به شناخت بازار مشتریانتان بسیار حساس باشید.
  3. Sharing: سعی کنید تا حد امکان از دنیای مجازی برای شناساندن محصول مشتریانتان به بازار هدفشان استفاده کنید.
  4. Simple: سعی کنید داستانی زیبا و قانع کننده از محصولات مشتریانتان بسازید.
  5. Shepherd: نگهبان و نگهدار مشتریتان در طول زمان باشید.
  6. Supportive: در طول زمان باید بدانید که مثلا از چه طرق جدیدی می‌توانید به مشتریتان کمک کنید.
  7. Scrappy: در کارتان سختکوش و پرتلاش باشید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید