همیشه توصیه می‌کنیم به مشتریانمان چیزی بگوییم که به نفع آنان باشد حتی اگر به ضرر ما باشد. نسخه‌ی بسیار ساده‌ای است که بسیاری از آن غافلند.

شرکت شاتل از جله شرکتهایی است که به شخصه تجربیات بسیار خوبی با آنها داشته‌ام. اخیرا تماس گرفتم که سرویسی را که در منزل دارم ارتقا دهم. ابتدا با واحد فروش تماس گرفتم. برخوردها بسیار خوب بود و امور اولیه را انجام دادند. گفتند در فلان تاریخ مجددا تماس بگیرید که امور مربوط به ارتقا سرویس انجام شود. در تاریخ اعلام شده تماس گرفتم و به واحد مربوط وصل شدم. آقایی جوان با صدایی گیرا پاسخ دادند. وقتی علت تغییر سرویسم را پرسیدند گفتم که می‌خواهم سرعت بالاتری داشته باشم. در کمال تعجب گفتند که شما به دلیل اینکه از مشتریان قدیمی ما هستید سرعت بالاتری به شما اختصاص داده شده و اگر بخواهید سرویس را ارتقا دهید این امتیاز (امتیاز وفاداری و گرفتن سرعت بالاتر) را از دست می‌دهید. پول بیشتری باید بدهید و در مقابل افت سرعت خواهید داشت. توصیه کردند که همین سرویس را ادامه دهم و نیازی به پرداختن پول بیشتر هم ندارم.

معمولا در کلاس درس این سوال را خیلی زیاد می‌پرسند که مثلا چه کنیم افزایش فروش داشته باشیم. واقعیت این است که من هر چه بیشتر یادگرفتم اولا فهمیدم که هیچ نمی‌دانم ثانیا همه چیز را ساده‌تر از آنچه هست دیدم! همیشه این مثال را می‌زنم که ما در بازاریابی معمولا به دنبال فرمولهای پیچیده و اصطلاحا حل انتتگرال دوبل هستیم. حال آنکه گاهی بازاریابی و دست یابی به مشتریان وفادار فرمولهای ساده‌ای دارد. اعتماد، صداقت، یکرنگی با مشتری و در نظر گرفتن سود مشتری فرمولهای ساده‌ای هستند. هر چند در عمل "ولی افتاد مشکلها"ست.

دیدگاه‌ها   

0 # Guest 1394-01-07 09:05
سلام آ قاي دكتر ميرواحدي. من ديپلم بازرگاني را در دبيرستان معنا درسال 1358 در تهران گرفتم .كه قرار بود بدون كنگور وارد دانشگاه بشويم كه انقلاب شد.و متاسفانه همه دانشگها تعطيل شد.ما هم ... ايا نظريه شما در مورد نگه داشتن مشتري. براي تمام كشورها ميباشد.

سلام بر شما
بله تفاوتی ندارد. هر چند در برخی مواقع باید متناسب با فرهنگ مردم همان کشور عمل کرد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید